بچه های کامپیوتر همدان - ورودی ۸۴

این وبلاگ به تمام برو بچز باحال کامپیوتر همدان تعلق داره ..

بچه های کامپیوتر همدان - ورودی ۸۴

این وبلاگ به تمام برو بچز باحال کامپیوتر همدان تعلق داره ..

سلام

 

با آرزوی سالی خوب و خوش . برای همه همکلاسیهای عزیز .

فایل صفحات ۶۰۹ تا ۶۲۷ درس زبان رو هم اسکن کردم و براتون توی گروه گذاشتم .

امیدوارم مفید باشه .

فقط چون عکسها رو معنی نمیکنیم از آوردن همه عکسها خودداری کردم . لطفا هرجا ایرادی مشاهده کردید . به من خبر بدید .

دوباره میگم :  الهی معارف بیفتی اگه نظر ندی ...

قربان شما . سیامک

Wap چیست؟

WAP سیستمی است که در آن پرو تکل ارتباطی و محیط برنامه نویسی جهت پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر وب روی گوشی های تلفن همراه ارایه می شود .

پروتکل ارتباطی
پروتکل ارتباطی که در حال حاضر در اینترنت برای دیدن صفحات وب استفاده می شود HTTP است .( البته در سطح شبکه اینترنت برای فعالیت های متفاوت پروتکل های متفاوتی در سطح لایه Application استفاده می شود ولی پروتکلی که جهت دیدن سایت ها از آن استفاده می شود HTTP است ) .
وقتی آدرس سایتی را به اینترنت اکسپلورر می دهید تا صفحه مربوط به آن سایت را ببینند ، در پشت پرده ، اینترنت اکسپلورر بسته ای را حاوی اطلاعاتی جهت در خواست صفحه آن سایت است به اینترنت می فرستد . اطلاعات این بسته به فرمتی است که در پروتکل HTTP تعریف شده است . با این توصیف ، وقتی صحبت از تلفن همراه می شود در نگاه اول مساله حل شده است و فقط کافی است این بار تلفن همراه شما چنین بسته ای ساخته و به اینترنت بفرستد . ولی این کار برای یک تلفن همراه شدنی نیست . زیرا بسته هایی که در پروتکل HTTP ساخته می شوند حجم زیادی دارند و لذا لازم است فرستنده دارای حافظه مناسبی باشد .
در حالی که تلفن همراه از نظر حافظه بسیار محدود است ( البته به تازگی گروهی از تلفن های همراه با نام Smart phone وارد بازار شده اند که از نظر حافظه نسبت به انواع قدیمی تر بسیار قوی تر ند . ) همچنین جهت پردازش بسته هایی که با پروتکل HTTP ارسال و دریافت می شوند ، نیاز به پردازشگری قوی تر از آن چه که در یک تلفن همراه وجود دارد ، می باشد . لذا جهت ورود تلفن همراه ، به دنیای اینترنت ضروری است با توجه به قابلیت های یک تلفن همراه پروتکل ویژه ای طراحی شود. این پروتکل WAP نام دارد . البته WAP فراتر از یک پروتکل ساده در لایه Application می باشد و بهتر است به آن پشته پروتکل (WAP Protocol Stack) بگوییم .
پشته پروتکل WAP دارای شش لایه می باشد و یک ارتباط connection less را در دنیای تلفن های همراه ایجاد می کند . در این جا اشاره مختصری به کار هر یک از لایه ها می کنیم .



1- Bearer Layer: معادل همان لایه فیزیکی در TCP/IP می باشد ولی این بار محیط ارتباطیwireless است و لذا پروتکل های دیگری در این لایه استفاده می شود.

2- WDP: این لایه در واقع همان UDP است. به عبارت دیگر فعالیت و ساختاری مانند پروتکل UDP در لایه انتقال TCP/IP دارد .
3- WTLS: لایه ای است که امنیت ارتباطات را فراهم می کند . در این لایه از پروتکل SSL استفاده می شود .
4- WTP : این لایه مدیریت در خواست ها و پاسخ ها را بر عهده دارد .
5-WSP : همانند لایه session در OSI می باشد ، با تفاوت های مختصری جهت بهینه سازی .
6- WAE : همانند لایه Application در TCP/IP می باشد . در واقع تمام برنامه هایی که پیاده سازی می شوند در این لایه قراردارند و کاربر تلفن همراه و برنامه نویس WAP ، هر دو، با لایه ارتباط برقرار می کنند .
مشکل عدم توانایی تلفن همراه جهت استفاده از پروتکل HTTP با طراحی پشته پرو تکلی جدید ی با در نظر گرفتن محدودیت های تلفن همراه حل شد . ولی استفاده از این پروتکل مشکل جدیدی را ایجاد می کند . که ضروری است تدبیر خاصی برای حل آن اندیشیده شود .

دو پروتکل متفاوت ، دو دنیای متفاوت
فرض کنید تصمیم داریم که با استفاده از تلفن همراه به اینترنت وصل شویم و از اطلاعات موجود در اینترنت استفاده کنیم . برای این کار ضروریست تلفن همراه با زبانی ( یا پروتکل ) که در حال حاضر در اینترنت استفاده می شود (HTTP) صحبت کند ولی همان طور که اشاره شد این امر امکان پذیر نمی باشد . راه حل مشکل استفاده از یک مترجم می باشد ، مترجمی که پروتکل تلفن های همراه (WAP) را به پروتکل وب کنونی (HTTP) و برعکس ترجمه کند. این مترجم اصطلاحاWAP gateway نامیده می شود.
WAP gateway در واقع یک نرم افزار است که بین این دو شبکه قرار می گیرد و وقتی که در خواست صفحه خاصی از تلفن همراه ارسال می شود ، WAP gateway این در خواست را گرفته و به در خواستی با فرمت HTTP تبدیل کرده و به اینترنت می فرستد و در ادامه پس از دریافت پاسخ از web server مربوطه ، پاسخ را به فرمت پروتکل WAP تبدیل کرده و به تلفن همراه بر می گرداند .WAP gateway می تواند در شبکه مخابراتی و یا در شبکه ISP و یا در شبکه خودتان قرارگیرد. در حال حاضر شرکت های مختلف به گونه های متفاوتی WAP gateway را ارائه کرده اند . توجه کنید که برخی از تولید کنندگان قابلیت های RAS را هم به خود اضافه کرده اند تا به نصب RAS server و تنظیم آن وجود نداشته باشد .

Browser تا این جا پروتکل ارتباطی و نحوه ارتباط با اینترنت مشخص شد. مشکل دیگری که وجود دارد عدم وجود Browser یا مرورگر در تلفن همراه است که نمی تواند از IEکه درPC استفاده می شود استفاده کند برای حل این مشکل ، تولید کنندگان گوشی در قسمتی از ROM دستگاه یک Micro Browser قرار داده اند که در واقع کاری شبیه به اینترنت اکسپلورر ویندوز می کند . البته در چند سال آینده این ریز مرورگرها روی سیم کارت قرار خواهند گرفت که این امر جهت راحتی در پیاده سازی سیستم های WAP می گیرد . (همان طور که در حال حاضر ممکن است یک مرورگر صفحه ای را به گونه خاصی نمایش دهد و مرورگر دیگری به شکل دیگر، دردنیای تلفن های همراه هم مرورگر های مختلفی وجود دارد .

محتویات سایت
محتویات سایت های اینترنتی که در اینترنت اکسپلورر مشاهده می کنید با زبان HTML و یا XML و .... نوشته می شوند . اینترنت اکسپلوررمحتویات یک فایل HTML را خوانده و آن را تفسیر می کند و به صورتی که لازم است نمایش می دهد با این وصف ، ریز مرورگر هم لازم است صفحات HTML را گرفته و تفسیرکرده و نمایش دهد . ولی این کار عملی نیست . اولا جهت نمایش یک صفحه HTML، صفحه نمایش بزرگی لازم است که تلفن همراه ندارد . ثانیا حجم فایل های HTML زیادتر ازآن است که دریک تلفن همراه معمولی قرار گیرد . ثالثا جهت پردازش Tag های HTML نیاز به پردازندهای قوی تراز آنچه که در تلفن همراه موجود است می باشد . طراحان WAP با ارایه زبانی مانند HTML ولی مناسب برای یک تلفن همراه این مشکل را حل کردند . یعنی به زبانی به نام (Wireless Markup Language) WML هم به زبانی به نام WML Script ایجاد شده است . برای تبدیل کدهای HTML به WML نیز نرم افزارهای دیگری ساخته شده است ولیکن عملکرد آن ها چندان مطلوب نبوده است . لذا اگر قصد دارید سایتی را جهت استفاده تلفن های همراه پیاده سازی کنید بهتر است از همان ابتدا صفحات WML را خودتان بنویسید ( WML بسیار شبیه به HTML است ) و روی web server تان قراردهید . اگر با ASP.NET آشنایی کافی دارید می توانید با استفاده از امکاناتی که مایکرو سافت در VS.NET جهت تولید سایت برای PDAها قرار داده است سایت خود را پیاده سازی کنید . البته در VS.NET مفاهیمی غیر از آنچه که در WML خواهید دید نیز مطرح می شود . در مورد web server هم می توانید از IIS مایکروسافت استفاده کنید و فقط تنظیمات خاصی را روی آن باید انجام دهید .
دنیای WAP مفاهیم ومسایل دیگری هم دارد که در این جا مطرح نشدند ولی امیدوارم این مقاله دید اولیه ای را جهت وارد شدن به این وادی به شماداده باشد .

در انتظار فارغ التحصیلی

من (باباخانلو) و آقای سلیمی در حیاط دانشگاه آزاد در انتظار فارغ التحصیلی

چطوری توی گروه عضو بشیم ؟‌

 

اول از همه باید یک آدرس ایمیل در یاهو داشته باشید .

اگه جوابتون منفیه میتونید با استفاده از لینک زیر به قسمت ثبت نام الکترونیکی پست یاهو رفته و ثبت نام کنید .

                                                                http://mail.yahoo.com

اگر که دارای آدرس ایمیل یاهو هستید . پس روی لینک زیر کلیک کرده و در صفحه ای که نمایان میشه آدرس خودتونو وارد کرده و بدین ترتیب وارد صفحه اول گروه میشوید .

                                             http://groups.yahoo.com/search?query=h84comp

پس از اون با کلیک روی گزینه sign in ‌اقدام به ثبت نام در گروه میکنید و ار این به بعد توانایی استفاده از کلیه محتویات گروه رو خواهید داشت .

 

English

 

 

سلام .

دوستان عزیز . به علت مشغله زیاد موفق نشدم همه جزوه زبان رو اسکن کنم . اما فعلا صفحات ۶۰۱ تا ۶۰۷ رو اسکن کردم و توی گروه گذاشتم .

برای استفاده میتونید از لینک زیر استفاده کنید و پس از عضویت در گروه در قسمت فایل . اقدام به دانلود فایل نماید . اندازه اون حدود ۷۹کیلوبایت و در قالب (( افیس ۲۰۰۲ )) کار شده .

موفق باشید .

 مسیر فایل در گروه        :‌http://groups.yahoo.com/group/H84COMP/files

   لینک عضویت در گروه : http://groups.yahoo.com/group/H84COMP

 

این هم صفحه ای که برای این هفته باید ترجمه بشه .

Successive versions of Windows improved the user interface and provided as many amenities as the MS-DOS kernel would allow, including limited use of protected mode addressing, but they were always limited by MS- DOS. Nonetheless, the improvements were sufficient that Windows 3.0 attained huge success and popularity.

Windows 95 was a significant step forward in the evolution of Windows. Most impor­tant, it replaced the majority of the MS-DOS backbone with its own integrated operating system kernel. This enabled full access to the range of features available on modern X86 systems, including preemptive multitasking, resource management, scheduling, virtual storage, large memory space, and 32-bit register, operand data, and addressing capability. It also provided a much-improved user interface, plug-and-play hardware installation capability, and long-name file handling. Even so, Windows 9x continued to provide means

 

 

PART FOUR THE SOFTWARE COMPONENT 604

 

for the support of earlier MS-DOS and 16-bit Windows application programs. Since there

were millions of older application programs in use, this compatibility was an important

design goal; however, it was provided at the expense of some awkward compromises in

operation and performance.

Windows 98 and Windows ME added a number of features, particularly, improve­ments to the graphical user interface, support for plug-and-play I/O devices and other new hardware, improved system management tools, and better multimedia performance.

In 1993, Microsoft released two versions of Windows NT 3.1, the first members of a new line of personal computer operating systems targeted for a more sophisticated market. From the outset, Microsoft intended that Windows NT would find application as a network server as well as a personal productivity system. There were two versions of Windows NT 3.1: Windows NT 3.1 and Windows NT 3.1 Advanced Server. Windows NT 3.1 featured the same user interface as that found on Windows 3.1, but offered a com­pletely new 32-bit operating system in place of the MS-DOS-based kernel of Windows 3.1, a new file system called NTFS, intended to meet the stringent requirements of business for reliable, secure file storage, networking support, and many other features required to meet the demands of business. Subsequent releases of Windows NT added a Windows 95-style GUI, improved networking and I/O, added new API services, and increased the overall processing power and stability of the system. The fundamental kernel and executive system design has remained relatively unchanged through each of the releases. Microsoft continued to improve the Windows NT system management tools and enterprise business applications. It also ported Windows NT to Digital, now Compaq, Alpha-based systems. As a result of these efforts, the use of Windows NT-based computers expanded to include the role of network server to increasingly large and sophisticated networks of computers.

Windows 2000 combined the best features of Windows NT and Windows 98. It offered the features and user interface of Windows 98 with the flexibility, power, security, and stability of Windows NT. It was intended to support a wide variety of users and appli­cations, ranging from individual users of personal computers up to enterprise-wide net­work servers. Windows XP improved the user interface; it improved system stability and security; and it added and upgraded system tools.

There are currently six members in the Windows 2000/XP family. Windows 2000 and  Windows XP Professional are intended primarily for users performing productivity tasks on single user, personal computers. They have limited capabilities for use as a network server, but are more suitable for use as standalone systems or network clients. Windows 2000 Server adds support for two-way symmetric multiprocessing and expands the system capability for use as a network server. Windows 2000 Advanced Server provides four-way SMP capability, and supports simple clustering. The most powerful system, Windows 2000

Datacenter Server, provides 16-way SMP. It is intended for large-scale network server applications, such as data warehousing. Windows XP Home Edition is a slightly limited version of the Professional edition. The primary design goals for Windows NT, and by extension, Windows 2000 and Windows XP, included: